Tailsweep topp

Friday 23 September 2011

en grön morgon


Min man och jag har ett gemensamt intresse, att läsa tidningar. Där slutar likheterna dock, vilket morgonens tidningshög avslöjar. Jag plöjde DN:s bostadsbilaga (irriterande att vi inte får Svd:s förrän på lördagarna numera..) medan han fördjupade sig i världsekonomin. Med detta ekonomiska intresse följer ibland en kommentar om hur mycket pengar som ligger staplade i högar i vårt gemensamma hem (men man får ju så mycket tidningar av kompisar, prenumerationserbjudanden osv eller hur!?). Och jag har nog The Economist (veckomagasin med mycket text och lite bilder) som dimper ner vid fyrasnåret på lördagsmorgonen att tacka för en del sovmorgnar under bebismånaderna.
Denna morgon lyser en grön krysantemum upp vårt kök, säkerligen har jag blivit påverkad av det mycket ombloggade reportaget i Elle under den senaste tiden.

pic: Idha Lindhag via Elle interiör
Det är svårt att se sig mätt på de här bilderna.. Ha en fiiin fredag!!




4 comments:

  1. Roligt att läsa din blogg Ulrika, man blir så inspirerad själv till förändring hemma! Eftersom jag också känner dig är det extra roligt - pojkarna Olle och Arvids mormor!
    Ha en skön helg och jag hoppas på fler fina bilder Kram

    ReplyDelete
  2. Tidningar är en svaghet även hos mig! :-)

    Ha en fin Fredag!
    Kram Elina

    ReplyDelete
  3. Vad roligt Birgitta, att du följer bloggen!
    Jag har ju lite idéer till dina pojkars rum också, lite mer svarta inslag, en gammal fåtölj med nytt tyg kanske.. :) Och lampan som jag tipsade om var på gång hörde jag.. Blir fint.
    Ha det bra, kram!

    ReplyDelete
  4. What a pretty and cheerful post, love that little green flower in the first image, what a way to start the morning!!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.