Tailsweep topp

Sunday 23 October 2011

globala influenser


När jag var på Ikea förra helgen hittade jag den här kelimkudden. Perfekt att ha slängd på golvet för barnen att ligga på och läsa böcker eller titta på tv. Jag är svag för kelim, och i Brandts Indoors nya webshop finns det mycket fint, t.ex. de här godbitarna.

Jag gillar vår hallmatta som jag köpte i Istanbul, men den är lite för kort för vår långa hall och här fanns ett par snygga som är uppåt tre meter..

De har också det marockanska bröllopstäcket som man sett i många magasin och bloggar, t.ex. i hemmet nedan (snygg kelimmatta där också).
Gillar ni den här stilen, så kan ni se hur just en av ägarna från Brandts Indoor bor i det här inspirerande reportaget från Elle Decoration UK.

pics: 1 seventeendoors, 2-4 Brandts Indoor, 5 Sköna hem

Jag vill så gärna åka någonstans på novemberlovet, men det känns som vi är lite för sent ute.. Den enda vettiga destinationen (jag tänker på flygtid och klimat) denna "mellanårstid" är väl Dubai, och dit verkar det inte finnas flygbiljetter till rimligt pris kvar..
Att kika runt på Brandts Indoors sida gjorde mig lite sugen på Istanbul, där jag visserligen varit men verkligen trivdes. Eller Marrakesh kanske.. I mina drömmar i alla fall.. :)
Vad har ni för planer inför novemberlovet?

Här kikar solen fram nu, så tillsvidare får vi njuta av den svenska höstsolen!


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.