Tailsweep topp

Wednesday 2 April 2014

side chair, again


Som ni förmodligen vet vid det här laget, så älskar jag ju Harry Bertoias Side Chair, och jag har ju redan ett par här hemma. Men så snubblade jag över ett par äldre svarta, riktigt rostiga och slitna, och kunde inte motstå... Lite ogenomtänkt eftersom de inte passar ihop varken i färg eller skick med de två som står i vårt vardagsrum, men jag är såå nöjd ändå. Kanske får de stå på balkongen i sommar, eller så åker de ut på vårt ställe vid havet. Tills vidare hos oss i stan.

pics: seventeendoors
 
Så om ni såg någon kånka på två stolar genom stan idag, så var det jag!
 
@seventeendoors
So in love with my new old rosty Bertoia Side Chairs with the perfect patina.


5 comments:

  1. Jag äskar Side Chair. Ska äntligen ha en hemma också. Jag väntat så länge :)

    ReplyDelete
  2. Åh...får man fråga var du 'snubblade' över dem? Letar frebrilt! Ångrar du och vill sälja en el två säg till!
    Lottie

    ReplyDelete
  3. Jättefina! Jag skulle gärna snubbla på ett par:) Passar superfint hemma hos dig och blir säkert bra som utestolar oxå.

    Åsa

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.